Er du ved at lægge en digital markedsføringsstrategi i dit firma, og er du interesseret i at vide mere om, hvad advertorials er, og ikke mindst hvorfor de er gode at benytte sig af? Så er du havnet det rette sted! Advertorials er nemlig et rigtig smart redskab, der helt sikkert er værd at benytte sig af, når det kommer til at udvikle en god markedsføringsstrategi på nettet. Der er tale om artikler, der promoverer et produkt, hvor der stadig er tale om en journalistisk vinkel, der er med til at give artiklen en vis kvalitet. På denne måde bliver artiklen bragt i et troværdigt format, og det kan give god respons fra kunderne.
Læs med i denne artikel, hvis din interesse er blevet vakt, og du i den forbindelse er interesseret i at høre meget mere om, hvorfor advertorials er værd at benytte sig af i din digitale markedsføringsstrategi!
Hvad er advertorials?
En advertorial er sponsoreret indhold, hvor der skrives en artikel på et givent medie, hvor der indgår henvisninger til det produkt, du måtte ønske at sælge. På denne måde skrives artiklen altså i det klassiske journalistiske format, men der er samtidig ikke tale om en skjult reklame – der kommer nemlig klart til at stå, at der er tale om sponsoreret indhold i artiklen. Du skal altså ikke bekymre dig om, hvorvidt du overtræder nogle regler ved at få en artikel skrevet om dit produkt.
Det smarte ved advertorials er, at der altså på denne måde er tale om et troværdigt, journalistisk format, der ligner de andre formater, der måtte ligge på siden. Der kan derfor være en del mulige kunder, der kommer til at læse artiklen, og det kan i sidste ende være med til at give dig en større stigning i antallet af kunder i din virksomhed. På samme tid vil det være muligt for den givne journalist at inddrage forskellige vinkler på produktet samt nævne forskellige ting, som et er vigtigt for dig at få fremhævet i forbindelse med det produkt, du sælger.
Derfor bør du overveje at gøre brug af advertorials i din digitale markedsføringsstrategi
Med advertorials er det muligt for dig at nå ud til en stor skare af mennesker, der i forvejen måtte sidde og læse nyheder eller andet journalistik på den side, hvor din advertorial befinder sig. Det er helt frit for læseren, om de vil klikke ind og læse om dit produkt, og der indgår derfor på ingen måde nogen form for tvang i forhold til, om de er tvunget til at læse om produktet.
Brug advertorials som et led i din samlede markedsføringsstrategi
Det smarte ved advertorials er, at de kan bruges som et led i en større digital markedsføringsstrategi. På denne måde kan advertorials – i samspil med andre indsatser – hjælpe din virksomhed med at nå ud til langt flere kunder ved hjælp af digitale rum. Med internettet er der kort sagt kommet langt bedre muligheder for, at din virksomhed kan promovere sine produkter for et større publikum.